אוגוסט 2019

התקפי זעם - איך למנוע אותם בקלות

מאת אביב עוז | מטפל רגשי לרוגע פנימי ועצמאות רגשית
התקפי זעם איך למנוע
מוצא את עצמי מתעצבן משטיות.. מרגיש התקפי זעם על כלום ושום דבר משמעותי.
וכרגיל אני מאוד אוהב להבין מה מקור הבעיה. (במיוחד אם זה דפוסים/הרגלים שפוגעים באיכות החיים.)
 
לאחר חקירה שנראת כמו איזה מסע מרתק אל הלא נודע… בסופו של דבר (כמו בהרבה מקרים אחרים)
אני מגלה שהתשובה פשוטה כל כך שזה כמעט מאכזב לגלות, (כי חשבתי שאני אגלה משהו מופלא וקסום מעבר להר הגדול) אבל בתכלס מי צריך משהו מופלא וקסום, העיקר שהבנתי איך למנוע *הרבה מאוד* התקפי זעם מיותרים.
 
למי שיש בעיה של פתיל מאוד קצר, התקפי זעם בלתי נשלטים, חוסר שליטה בכעסים בתדירות גבוהה, זה לא יפתור את הבעיה, (לשם כך כדאי להגיע לפגישות טיפול בכעסים באופן מסודר) אבל גם במקרים כאלו זה בהחלט יכול לעזור.
והתשובה הפשוטה להפליא היא זו:
לפעמים פשוט אין לנו סבלנות לדברים. ולמה זו "תגלית" כל כך מהפכנית? כי ברגע שאנחנו מבינים את זה, החיים יכולים להפוך כל כך הרבה יותר קלים.
לדוגמא, אחד הדברים שגיליתי שאין לי סבלנות אליהם, זה כשאני הולך עם הכלבות בהליכות ארוכות (של חצי שעה ויותר).
 
קימי אוהבת להרחרח ו"לסמן" את מימיה בכל חצי מטר חדש שנגלה בדרכה…
מצד אחד אני אוהב לתת לה את החופש שלה, שתתבטא ותעשה מה שבא לה. מצד שני, הטיולים הארוכים יותר לפעמים הם גם בשבילי… ואז אני מוצא את עצמי מתעצבן לעצור שוב ושוב = אין לי סבלנות לכל כך הרבה עצירות.
 
החלטתי להפסיק להרגיש אשם, להודות ב"אמת הקשה" שפשוט אין לי סבלנות, לקצר את הרצועה להכתיב את הקצב וללכת בזרימה רציפה.. והסיבה ל התקפי זעם נעלמה.
עם זאת, לפעמים נוצר מצב של חוסר איזון. אני עדיין רוצה לתת יותר חופש…
ועכשיו כשאין שמירת כעס בלב, או התקפי זעם קל יותר למצוא את האיזון:
מצאתי שלמספר מסוים של פעמים עם עצירות כאלו בטיול ארוך אני כן מסוגל להסכים בקלות.
רף הסבלנות ברור יותר, ועכשיו כולם יותר מרוצים.
 
עוד דוגמאות כדי למנוע התקפי זעם או שמירת כעסים בלב:
אין לי סבלנות לשטוף כלים, אבל כן רק להעביר זרם מים ראשוני על הכלים כדי שיהיה קל יותר להמשיך אח"כ.
אין לי סבלנות להקשיב לכל השיעור, אבל בינתיים כן רק לחצי או רבע ממנו.
אין לי סבלנות לנקות אבל כן רק קצת  את האבק.
אותו עקרון אפשר ליישם על לקרוא, לכתוב, לעשות פעילות גופנית.
הבנתם את הרעיון…
מודעות לרמת הסבלנות יכולה לעשות פלאים, כי ברוב המקרים זה לא שאין לנו סבלנות בכלל, היא פשוט קטנה יותר ממה שציפינו מעצמנו.
 
כשאנחנו עושים דברים בלי סבלנות, זה כמעט בלתי נמנע שיתעוררו בנו התקפי זעם או התקף עצבים. לכן, שימו לב *כמה* סבלנות יש בכם לדברים שאתם עושים, ותתכווננו בהתאם.

צלצלו (לחיצה על המספר)
או השאירו פרטים

כתבו לי ב WhatsApp

אפשר לכתוב 24/7 גם בשבתות וחגים ואחזור אלייך בהקדם

נגישות
Scroll to Top