התקפי זעם ויחסים עם אחרים

התקפי זעם ויחסים עם אחרים
כולנו נמצאים ביחסים. יחסים עם עצמנו, בזוגיות, בנישואים, במשפחה, חברים, בעבודה, בעצם בכל מקום כל הזמן.
והנטייה הטבעית שבנו היא לשפר את היחסים, זאת אומרת, לא להיגרר לריבים, להגיע ליותר הבנות משותפות, שיתופי פעולה. מסיבות רבות התקפי זעם זו תופעה המהווה מכשול ליחסים מטיבים. במאמר זה נתייחס לאופן שבו התקף זעם נוצר ואיך למעשה התקפי זעם משבשים את היחסים בחיינו בכל הקשרים, כולל עם עצמנו.
 
כל מי שחשב מספיק על השאלה "איך להיות מאושר ולהגיע למימוש עצמי", יודע שבסוף התשובה נמצאת בשיפור היחסים, שלנו עם עצמנו ועם אחרים. ואם אפשר לסכם את כל מה שקשור ליחסים מטיבים במשפט אחד זה יהיה: להיות בנתינה מהלב. אנשים רבים עם התקפי זעם טוענים שהם נותנים המון ואפילו יותר מידיי, אז איך זה מסתדר?
 

התקפי זעם ונתינה מהלב

לא תמיד אנחנו באמת תמיד נותנים מהלב. לפעמים מה שנדמה לנו כמו נתינה, זה בעצם ריצוי. במצב שבו אנחנו מרצים אחרים, אנחנו נעשה מעל ומעבר כדי שהצד השני יהיה מרוצה, גם כשזה עם מאמץ מופרז, גם כשזה על חשבון בריאותנו. אבל לא רק, כשאנחנו מרצים אנחנו גם מתחשבנים. זאת אומרת מצפים ליחס מסוים בתמורה, גם לפעמים מנסים לדחוף בכוח משהו למישהו גם כשהוא (או היא) לא מוכנים לקבל. כל אלו הם מאפיינים של ריצוי ולא של נתינה מהלב. כאשר יגיע הרגע שבו לא נקבל את היחס שלו ציפינו, נרגיש מאוד פגועים ונטייה לחוש התקף זעם תתעורר מיד. זאת אומרת התקפי זעם תמיד יגיעו כאשר נחוש שלא קיבלנו את היחס ההוגן אותו הרגשנו שמגיע לנו.
 
 

צריך לוותר על יחס מאחרים?

אנשים עם התקפי זעם לפעמים שואלים אותי אם צריך לוותר על יחס מאחרים. נדמה שאם לא נדרוש יחס אז נוותר עליו. תכף נראה שאם אנחנו לא דורשים לא אומר שאנחנו מוותרים או לא עומדים על מה שמגיע לנו. ברגע שנרגיש שלא קיבלנו את היחס שציפינו לו, אנחנו מרגישים שיש לנו בעיה עם אותו אדם ואנחנו כועסים עליו. מה שאנחנו פחות שמים לב זה שהיחס הלא הוגן והכעס שאנחנו חשים אנו מפנים כלפי עצמנו. ושכאן בעצם שורש הבעיה. התרגלנו לחשוב שכעס זו דרך לתקשר לא רק עם אחרים, אלא גם עם עצמנו.

ולכן התקפי זעם קיימים אצלנו כל הזמן – גם על עצמנו. זה דבר שלא תמיד פשוט להכיר בו.

יש בנו דרישות גבוהות מעצמנו, הדרישות האלו גורמות למתח רב, כאשר יחד עם זאת נרגיש בחוויה של החמצה, פספוס, לא מספיק מוצלחים בתחום כלשהו או בכמה תחומים. ומתוך נסיון לפתור את זה אנחנו כועסים גם על עצמנו וגם על אחרים. זאת אומרת כדאי להבין שיש פה הרגל לא מודע של התקפי זעם, וזה לא שביטוי של התקפי זעם מגיע רק עם אחרים. כעסים מיותרים קיימים בנו מתוך הרגל לדרוש דברים, ליצור מתח ואנרגיה ודרך זה להגיע להישגים מסוימים.
זה אומר שהיחס שלנו גם כלפי עצמנו הוא לא תמיד הוגן. נתינה מהלב מתחילה מנתינה לעצמנו. לתת מהלב, בלי לרצות אף אחד, בלי לדחוף בכוח, בלי להתאמץ מדי, ובלי לשפוט את עצמנו.
 
 
התקפי זעם וטיפול בכעסים
האם זה הוגן לדרוש לפתור בעיה של יחסים פגועים עם אחרים, כאשר עדיין היחסים שלנו עם עצמנו לא מספיק הוגנים? יחס לעצמנו שאין בו באמת נתינה מהלב, אלא דרישות ואיומים, חשיבה על אשמה ודרישות בלתי פוסקות, זה יחס הוגן לעצמנו?
 
לכן, עם טיפול בכעסים לגברים או נשים, קודם נשקיע בלמידה ותרגול של הקשבה עצמית ושיפור היחס שלך לעצמך. באופן זה גם המתח שבך יילך וייפחת וגם התלות הרגשית ביחס מאחרים תלך ותרד.
 נלמד איך להיות בנתינה מהלב לעצמך ואז באופן טבעי נהיה מסוגלים לדבר על הגדלת הנתינה מהלב ושיפור היחס גם לאחרים. נלמד גם איך לבקש דברים, איך לשים גבולות כשצריך, ואיך להישאר בגישה מטיבה ובונה.
כשאדם לומד כיצד לשפר את היחסים שלו עם עצמו, הוא  לומד שאינו זקוק לכעוס על עצמו, ולכן באופן טבעי הוא מרגיש שאינו זקוק לבטא התקפי זעם עם אחרים ומשפר את היחסים מול אחרים.
לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות התקשרו – 0524871100, אביב עוז, מטפל רגשי.
עוד על שיטת הטיפול לחץ/י: 'להרגיש מחשבה אמיתית'

צלצלו (לחיצה על המספר)
או השאירו פרטים

כתבו לי ב WhatsApp

אפשר לכתוב 24/7 גם בשבתות וחגים ואחזור אלייך בהקדם

נגישות
Scroll to Top